تاریخ انتشار: چهارشنبه 1395/11/20 - 07:23
کد خبر: 226121

فعالین فعلی و سابق دانشجویی در میزگرد «انقلابی که بود، انقلابی که هست» دانشگاه امیرکبیر:

از تلخ بودن بازخوانی انقلاب نترسید/ رئیس جمهور به اصلی‌ترین شعار امام(ره) اعتقادی ندارد +گزارش تصویری

از تلخ بودن بازخوانی انقلاب نترسید/ رئیس جمهور به اصلی‌ترین شعار امام(ره) اعتقادی ندارد +گزارش تصویری

در این میزگرد دانشجویی که روز گذشته در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، جمعی از فعالین دانشجویی فعلی و سابق، متشکل از حسین شهبازی زاده، وحید اشتری، محمدمهدی میرزایی پور و علیرضا زاهدی با یکدیگر به بحث و گفتگو نشستند.

خبرنامه دانشجویان ایران: میزگرد «انقلابی که بود، انقلابی که هست» با موضوع بررسی روند اجرایی اهداف انقلاب اسلامی به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این میزگرد دانشجویی که روز گذشته در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، جمعی از فعالین دانشجویی فعلی و سابق، متشکل از حسین شهبازی زاده دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی، وحید اشتری عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی، محمدمهدی میرزایی پور دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران و علیرضا زاهدی مسئول اسبق بسیج دانشگاه علم و صنعت و دبیر اسبق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران با یکدیگر به بحث و گفتگو نشستند.

در ادامه گزیده‌ای از سخنان فعالین سابق دانشجویی را می‌خوانید:

وحید اشتری: ما انقلاب نمی‌خواستیم  تا فقط برخی از عملکردهای شاه را اصلا کنیم
عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: دهه فجر زمان بسیار مناسبی برای این طور بحث‌ها و گردهمایی‌ها است درحالی که در بسیاری از دانشگاه‌ها در این ایام درباره نحوه پخت و پز کیک و … مراسماتی از این دست برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به انقلاب اسلامی باید نگاه انقلابی کنیم نه اصلاحی، خاطرنشان کرد: ما انقلاب نمی‌خواستیم تا برخی عملکردهای زمان شاه را تنها اصلاح کنیم؛ ما انقلاب کردیم تا انقلابی عمل کنیم.

اشتری افزود: انتخابات شده رقابت سرمایه سالارها و هر که بیشتر بتواند تبلیغات کند او رئیس جمهور می‌شود.

این فعال سابق دانشجویی خاطرنشان کرد: یکی از آقایان رویکردش این است که با مذاکره می‌شود نفت فروخت؛ دیگری راجع به همین مسئله می‌گوید که باید توانمند شویم.

عضو سابق شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی خاطرنشان کرد: آقای هاشمی بعد از دوماه پس از انقلاب آمد و گزارش عملکرد دو ماهه را برای مردم قرائت کرد. یعنی آن زمان نظام مجبور به توضیح بود.

اشتری تاکید کرد: حالا که سخن از دستاورد می‌شود ما می‌گوییم انقلاب تازه حدود 40 سال دارد و هنوز نو پاست و نباید توقعی داشت!

وی همچنین مشکل اصلی رسیدن به آرمانها را قشر به اصطلاح حزب‌اللهی که خود را مدافع وضع موجود می‌بیند دانست و ابراز عقیده کرد: در صورتی که باید مطالبه از آرمانها دست انقلابیون باشد نه دست کسانی که معتقد به انقلاب نیستند.

این فعال سابق دانشجویی گفت: من خوشحال می‌شوم که یک تشکل انقلابی چنبن برنامه‌ای می‌گذارد. من از موضع یک تجدیدنظر طلب حرف نمی‌زنم. بنده از وضع یک فرد معتقد به انقلاب حرف می‌زنم. من در کل نمی‌گویم نمره انقلاب صفر است و نباید انقلاب می‌کردیم، بلکه این جلسه آسیب شناسی است و من نقد دارم به خودمان، به مسئولان فرهنگی جامعه و ...

علیرضا زاهدی: برخی افراد وقتی خودشان محور می‌شوند دچار خودشیفتگی می‌شوند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت گفت: مردم اگر کمی موعد پرداخت بانکی‌شان جا به جا شود، غرق در پیامک‌های بانکی و پیگیری بانکی می‌شوند ولی بدهکاران کلان بدون هیچ مشکلی حتی از کشور خارج می‌شوند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران باتاکید براینکه وقتی ما خرید هواپیما می‌کنیم و وزیرمان آدرس غلط می‌دهد که این جزو اقتصاد مقاومتی است، یعنی عادت‌های غلطی هم داریم که در آنها نیاز به انقلاب داریم!

این فعال دانشجویی گفت: آقای احمدی نژاد در برحه‌ای تصور کرد که دستاوردهای به دست آمده به پشتوانه‌ی خودش بوده است نه انقلاب، برای همین هم وارد آن مسیر شد.

دانشجوی دانشگاه علم و صنعت باتاکید براینکه چرا ما در قبال املاک نجومی سکوت کردیم؟ ابراز عقیده کرد: به نظر می‌رسد افراد وقتی خودشان محور می‌شوند دچار خودشیفتگی می‌شوند.

زاهدی خاطرنشان کرد: در سال 84 می گفتند که ایران در حالت خوشبینانه شاید در 50 سال آینده به ماهواره بتواند دست یابد اما به جایی رسیدیم که در سال 87 ماهواره "امید" را به فضا پرتاب کردیم.

حسین شهبازی زاده: از تلخ بودن بازخوانی انقلاب نترسید
دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جریان دانشجویی چرا نسبت به مسائل واکنش نشان نمی دهد؟

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی یک اتفاق دفعی نیست و با یک بشکن همه چیز درست نمی‌شود. حتی اگر حضرت حجت هم تشریف بیاورند با معجزه چیزی درست نمی‌شود.

این فعال سابق دانشجویی تاکید کرد: از تلخ بودن بازخوانی انقلاب نترسید. ما دانشجویان باید بیدار باشیم. رهبر انقلاب در مورد ماشین‌های 200 میلیونی برخی طلاب که به درس خارج ایشان می‌آیند تذکر دادند.

شهبازی زاده ایراز عقیده کرد: ما دنبال اصلاحات با انقلاب نبودیم زیرا اگر امروز شاه هم وجود داشت شهید احمدی‌روشن را استخدام می‌کردیم. انقلاب معنایش به تعبیر امام علی (ع) شخم زدن است. باید کاسه بشقاب فروشی مثل رجایی در آن نخست‌وزیر شود اما وزیر میلیاردر ما امروز وزارتخانه را در دست گرفته است.

محمد مهدی میرزایی پور:  رئیس جمهور به اصلی ترین شعار امام یعنی "مرگ بر آمریکا" اعتقادی ندارد
دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران تاکید کرد: به گفته‌ی میشل :«انقلاب ما روح برای جهانی بی روح بود».

این فعال سابق دانشجویی تاکید کرد: ولی متاسفانه همان فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش که قرار بود در زمان شاه تاسیس شود، بعد انقلاب به دست آقای هاشمی با نام رفاه ساخته شد؛ اکنون هم که خدا را شکر با همان نام کوروش در حال تاسیس و توسعه اند. انقلاب ما برای این چیز ها نبود!

میرزایی‌پور گفت: مردم حاضرند از نصف صابون و پنیر کوپنی استفاده کنند ولی حس کنند که مسئولین در حال تلاش واقعی هستند و عزتشان حفظ شده است.

وی تاکید کرد: رئیس جمهوری که اکنون انتخاب شده گویا به اصلی ترین شعار امام(ره) به عنوان "مبارزه با آمریکا" اعتقاد چندانی ندارد!

دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران  با تاکید براینکه در انتخابات 94 هیچ فرقی بین دو گفتمان نبود، تصریح کرد: هر دو طرف می‌گفتند برنده شدیم !

این فعال سابق دانشجویی همچنین یادآور شد: برخی که آبگوشت بزباش را تنها نماد توانایی مردم ما می‌دانند به نظر می‌آید که این از خستگی‌شان در راه انقلابی گری است؛ خطر سفید نمایی به مراتب خطرناک تر از سیاه نمایی است!

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
جدول لیگ برتر/ تداوم صدرنشینی استقلال
تداوم تساوی های بدون گل/ توقف پرسپولیس مقابل سپاهان
تساوی بدون گل دو تیم استقلال و تراکتور
ادامه رونق اکران‌های مردمی فیلم‌های سینمایی؛ فروش سال ۱۴۰۳ از یک میلیارد تومان عبور کرد
افتتاح نخستین دانشکده علوم خانواده ایران
زارع‌پور: به زودی سایتی برای نمایش سرعت اینترنت اپراتورها رونمایی می‌شود
سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملو از کودک بود
اصابت موشک‌های حزب‌الله به ۲ سازه در شمال فلسطین اشغالی
۹۰ درصد مردم غزه زیر خط فقر قرار گرفتند
میانگین مالیات طلافروشان کمتر از کارمندان شد
کاهش نرخ تورم چرا هنوز به نقطه مورد انتظار دولت نرسیده است؟
تجمع دانشگاهیان در حمایت از دانشجویان آمریکا و اروپا
فریب مردم با درج "بدون کلسترول" روی روغن‌های نباتی
بررسی آخرین وضعیت ایجاد حساب واحد خزانه توسط دستگاه‌ها در کمیسیون اصل نود
دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر معظم انقلاب +عکس
ثبت دانشکده تاریخی «سه‌گوش» اهواز به نام دانشگاه
بازداشت حداقل ۱۰۰۰ دانشجو در دانشگاه‌های آمریکا
برهنگی و عریانی یکی از دسیسه‌های دشمن برای نابود کردن خانواده‌هاست
آماده‌باش مدیریت بحران تهران برای بارش‌های شدید
استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top